Jestem mamą Dawida i Adasia. 24.12.2010 i 24.09.2014 to dni, w których kolejno zmieniali moje życie - najpierw Dawid, przewrócił je o 180 stopni, potem Adaś je dopełnił.

czwartek, 1 listopada 2012

Utrwalamy samogłoski według planu

Gdy materiały sa, bądz sa juz zrobione, praca z dzieckiem idzie łatwo, sprawnie i fajnie.
Utrwalamy samogłoski, zanim zaczniemy cokolwiek robić metoda sylabową.
Co robimy ( bo "o" i "u" już zrobilismy w poniedziałek i wtorek):

codziennie w koszyku inna samogłoska, od tego zaczynamy, prezentuje mama, czyta, pokazuje, Dawid przejezdza paluszkiem po szorstkiej literze, itd.

Odkładamy koszyczek i sięgamy po traktory z przyczepą, jako że D. bardzo lubiii traktory!
Ukladamy je, czyli :
a "o" z o i tak pod koniec tygodnia bedziemy mieć spora ilosc traktorów :)
Potem wyciagam miskę z prażonym ryżem, gdzie ukryły sie samogłoski, wyciągamy je z ryżu i odszukujemy, który traktor je wiezie. O tak:

Gdy zadanie gotowe, odkładam traktory, samogloski laduja raz jeszcze w ryżu i wyciagam plansze:
Wyciagamy samogloski z ryżu i odszukujemy samogloske i prawidłowy kolor, bo jak widać "u" jest różowe, pomaranczowe i zielone :) Gdy juz samogłoske znajdziemy, kładziemy ja na planszy. Wczoraj na planszy zostało "i" bez karteczek, co D. zauwazył i pytał, dlaczego nie ma.
"i" będzie dzisiaj, czyli zrobimy całe zadania raz jeszcze od nowa , ale juz z "o, i, u".
Do tego dochodzi ksiazeczka, która zrobiłam D. z pojedynczymi samogloskami.
Nie sprawdzam Dawida wogole, bawimy sie, potem jest koniec zabawy i przechodzimy do czegos innego. Ja jestem bardzo zadowolona, ze całosc udało nam sie wykonac od poczatku do konca w te dwa dni i D. nie odbiegł, był, wyciagał z ryzu kartki i szukał. To najwazniejsze.
Co do czytania, od poniedziałku ( mama powoli wpada w rytm dom- przeszkolanka) zaczenimy znowu Domana, a i czytanie sylabą. Ale zastanawiam się nad kupnem ksiazeczek p. Cieszynskiej do tej nauki, zeby mniej siedziec nad materiałami, i korzystac z gotowców. Moze kupie jedna a nie od razu cała serie.Zobaczymy.

Dawid, 22 miesiace :)

4 komentarze:

  1. Zapraszam do zabawy http://dzielnaoliwka.blogspot.com/2012/11/wyroznienie-liebster-blog.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem pod wrażeniem Twoje pracy z Dawidkiem ;) I zaciskam kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Eee Kattrinka, nic to wielkiego, ale dzięki. Po prostu mnie wciagnęło, odstresowywuje, widzę tez, że dziecko sie dobrze bawi - i jakos nie potrafie przestać.

    OdpowiedzUsuń
  4. fajnie blog się zapowiada - dodaje do obserwowanych - u nas też przygoda z Montessori.
    PS i zapraszam na rozdanie od razu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń