Jestem mamą Dawida i Adasia. 24.12.2010 i 24.09.2014 to dni, w których kolejno zmieniali moje życie - najpierw Dawid, przewrócił je o 180 stopni, potem Adaś je dopełnił.

sobota, 1 grudnia 2012

Przykładowe lekcje Montessori do naszych materiałów :)

Znalazłam dzisiaj artykuł w sieci, w którym opisanych jest kilka lekcji według Montessori. Co więcej są tam dwie, które szczegolnie mnie interesuja - praca z czerwonymi belkami i tabliczkami dotykowymi. Tabliczki dotykowe dziś zrobiłam od poczatku do konca ( moze jutro wkleje zdjecia) a belki zostały dzis ostatecznie polakierowane. Dla zainteresowanych :
http://www.cmp3.ore.edu.pl/files/8_Maria%20Piszczek.pdf

Materiały są, wskazówki- jak to zrobić są ! Do pracy więc!

Tabliczki dotykowe - opis jak to zrobic zaczernęłam z numeru "Pobite gary". Bardzo prosto:
trzy tabliczki 10*20 cm, wyciete w markecie budowlanym, papier ścierny męża i mamy:

tabliczkę - pół na pół -



tabliczkę - raz tak raz tak


tabliczkę o różnych odcieniach szorstkosci:


Zaczynamy prace z pierwsza tabliczką, potem jak widzi sie zainteresowanie po jakims czasie wprowadza sie druga itd itd.

Pewnie idealnie byłoby miec ten sam kolor papieru. Wzorki są w rzeczywistosci prawie nie widoczne, dobrze uchwycił je tylko aparat, a na trzeciej tabliczce, nie miałam różnych odcieni grubosci papieru zeby były w tym samym kolorze. Ale i tak ciesze sie ze zrobionej roboty, mysle, ze swoje zadanie spelni.

Czerwone belki - miały byc od razu numerycznymi, ale potem pomyslałam, ze kolor niebieski zawsze moze jeszcze dojsc. Bedziemy sie uczyc na nich: krótki, długi :) Reszta belek suszy sie jeszcze wysoko na szafie:)



1 komentarz:

  1. Fajnie wyszły te tabliczki :) i beleczki też oczywiście :D

    Nasze czekają na zrobienie... zawsze tego czasu za mało ;/

    OdpowiedzUsuń